Alzheimer’s , Όταν το Μυαλό ξεχνά η Καρδιά πάντα θυμάται.

Alzheimer’s , Όταν το Μυαλό ξεχνά η Καρδιά πάντα θυμάται.

H 21η Σεπτεμβρίου έχει οριστεί παγκοσμίως ως η μέρα που οι οργανισμοί συγκεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην ευαισθητοποίηση του κόσμου σχετικά με το Alzheimer. Η ασθένεια αυτή μαζί με την άνοια, αποτελούν μια σειρά από διαταραχές που επηρεάζουν την πνευματική λειτουργία.

Η νόσος Alzheimer είναι ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας που οφείλεται σύμφωνα με ορισμένους στο αυξημένο προσδόκιμο ζωής του γενικού πληθυσμού. Ορίστηκε για πρώτη φορά από τον Alois Alzheimer το 1906. Τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν αυτά της προοδευτικής απώλειας μνήμης, αποπροσανατολισμού και παθολογικών δεικτών.

Αρχικά θεωρήθηκε ως μια σπάνια κατάσταση ενώ αργότερα ως αναπόφευκτη συνέπεια της γήρανσης. Υπολογίζεται ότι 5,7 εκατομμύρια Αμερικανοί ζουν με τη νόσο. Η νόσος αποτελεί την έκτη κύρια αιτία θανάτου στις Ηνωμένες Πολιτείες. Με τους τρέχοντες ρυθμούς, οι ειδικοί πιστεύουν ότι ο αριθμός των Αμερικανών που έχουν διαγνωστεί με Alzheimer θα τετραπλασιαστεί έως το 2050 φτάνοντας τα 16 εκατομμύρια.


Υπάρχουν αποδεδειγμένες στρατηγικές πρόληψης της νόσου Alzheimer’s?
Από τον Jonathan Graff-Radford, M.D.

Η απάντηση είναι όχι ακόμα. Ωστόσο υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι αρκετοί παράγοντες που σχετίζονται με ένα υγιεινό τρόπο ζωής μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης της νόσου Alzheimer’s καθώς και άλλων μορφών άνοιας.Θα χρειαστεί φυσικά περαιτέρω έρευνα ώστε οι παράγοντες αυτοί να αποτελέσουν μια εμπεριστατωμένη στρατηγική πρόληψης.

Έρευνες βασισμένες στον πληθυσμό υποδεικνύουν ότι τα άτομα που έχουν μια γενικά καλή φυσική κατάσταση κινδυνεύουν λιγότερο από γνωστική εξασθένηση. Σημαντικό ρόλο στην πρόληψη παίζουν παράγοντες όπως η τακτική σωματική άσκηση και υγιεινή διατροφή. Πολύ σημαντική είναι και η διατήρηση της εγρήγορσης του εγκεφάλου μέσω της δια βίου μάθησης.
Επιπλέον η λεγόμενη Μεσογειακή διατροφή έχει συσχετιστεί με τη μείωση κινδύνου για εμφάνιση άνοιας. Εκτός από τα οφέλη της συγκεκριμένης διατροφής στις καρδιαγγειακές νόσους, βοηθά στη βελτίωση της γνωστικής διαδικασίας.

Όπως αναφέραμε θα χρειαστούν επιπλέον έρευνες προκειμένου να επιβεβαιωθούν οι στρατηγικές πρόληψης της νόσου του Alzheimer. Υπάρχουν όμως ορισμένα βήματα που μπορούμε να ακολουθήσουμε όλοι ώστε να διατηρήσουμε μια καλή πνευματική και σωματική υγεία:

• Αποφυγή καπνίσματος.
• Έλεγχος των παραγόντων που αποτελούν κίνδυνο για αγγειακές παθήσεις όπως η αυξημένη πίεση, η υψηλή χοληστερίνη και ο διαβήτης.
• Ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα και άπαχη πρωτείνη, ειδικά πηγές πρωτείνης που περιέχουν ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.
• Η σωματική άσκηση κυρίως η αεροβική.
• Η διατήρηση της κοινωνικότητας και της πνευματικής υγείας.
• Η ενασχόληση με δραστηριότητες που βελτιώνουν τη μνήμη και τη γνωστική ικανότητα.

Μπορούν οι ασκήσεις εγκεφάλου να βοηθήσουν στην καθυστέρηση της απώλειας μνήμης ή της άνοιας;

Όταν οι άνθρωποι διατηρούν το μυαλό τους ενεργό, οι δεξιότητες σκέψης τους είναι λιγότερο πιθανό να μειωθούν. Έτσι τα παιχνίδια, οι γρίφοι και άλλοι τύποι προπόνησης εγκεφάλου μπορεί να βοηθήσουν στην επιβράδυνση της απώλειας μνήμης και άλλων ψυχικών προβλημάτων.

Τα άτομα  άνω των 65 ετών που έλαβαν μέρος σε συνεδρίες εκπαίδευσης έδειξαν βελτίωση σε αυτές τις δεξιότητες που κράτησαν για τουλάχιστον 5 χρόνια. Βελτιώθηκαν επίσης σε καθημερινές εργασίες, όπως η ικανότητα διαχείρισης χρημάτων και οι δουλειές του σπιτιού. Φυσικά η βελτίωση μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο. Αλλά η κύρια ιδέα είναι να κρατάτε τον εγκέφαλό σας σε εγρήγορση.

Θα μπορούσατε να ξεκινήσετε με κάτι τόσο απλό όσο το να τρώτε με το χέρι που συνήθως δεν χρησιμοποιείτε.

Ακόμα να μάθετε κάτι καινούριο, όπως μια ξένη γλώσσα ή ένα μουσικό όργανο.

Να παίζετε επιτραπέζια παιχνίδια με τα παιδιά και τα εγγόνια σας.

Δοκιμάστε να λύσετε ένα σταυρόλεξο, ή να φτιάξετε ένα puzzle.

Στηρίζουμε τη προσπάθεια των ασθενών και της οικογένειές τους με όποιο τρόπο μπορούμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Close Bitnami banner
Bitnami