Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας την πλοήγηση, συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 29,00€ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

21 Σεπτεμβρίου : Παγκόσμια ημέρα κατά της νόσου Alzheimer

από steam 19/09/2020 0 Σχόλια

Σήμερα, πάσχουν από Alzheimer 160.000 άνθρωποι στην Ελλάδα, 6.000.000 στην Ευρώπη και 26.000.000 σ' όλο τον κόσμο. H νόσος εκδηλώνεται συνήθως σε άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, ενώ είναι πολύ σπάνια σε ηλικίες μικρότερες των 50 ετών.

Η νόσος περιγράφηκε για πρώτη φορά το 1906, από τον Alois Alzheimer και έκτοτε η επιστημονική κοινότητα καταβάλει προσπάθειες για να βρεθεί ριζική θεραπεία. Αν και κάτι τέτοιο δεν έχει καταστεί εφικτό μέχρι στιγμής, μεγάλη πρόοδος έχει σημειωθεί στη διάγνωση της νόσου σε πολύ αρχικά στάδια και, συνεπακόλουθα, στην καλύτερη αντιμετώπιση των συνεπειών της.

 

Μπορούμε άραγε να βοηθήσουμε το μυαλό μας να παραμείνει υγιές διατηρώντας το σε εγρήγορση καθώς μεγαλώνουμε; Πως μπορούμε να αποφύγουμε την απώλεια μνήμης και να προλάβουμε ή να καθυστερήσουμε αρρώστειες όπως η άνοια και το Alzheimer;

 

Οι επιστήμονες θα χρειαστούν περισσότερα χρόνια ερευνών προκειμένου να απαντήσουν κατηγορηματικά στα παραπάνω ερωτήματα. Ωστόσο μια σειρά μελετών δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικά οφέλη από τη διατήρηση της διανοητικής λειτουργίας σε εγρήγορση.Σύμφωνα πάντα με τις μελέτες αυτές όταν οι άνθρωποι κρατούν ενεργό το μυαλό τους, η ικανότητα σκέψης είναι πιο απίθανο να φθίνει με το πέρασμα το χρόνων.

 

Επομένως τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα puzzles και οποιαδήποτε άλλη μορφή εγκεφαλικής άσκησης μπορεί να αποβούν σωτήρια για την αντιμετώπιση της απώλειας μνήμης και άλλων διανοητικών προβλημάτων.Πρόσφατη μελέτη περιλάμβανε περισσότερους από 2.800 ενήλικες άνω των 65.Οι άνθρωποι αυτοί υποβλήθηκαν σε 10ωρες εκπαιδευτικές συνεδρίες διάρκειας 5 με 6 εβδομάδες.

Οι συνεδρίες επικεντρώθηκαν σε τακτικές για τις παρακάτω δεξιότητες:

  • Μνήμη
  • Συλλογιστική
  • Ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών

Οι άνθρωποι που έλαβαν μέρος έδειξαν βελτίωση στις παραπάνω δεξιότητες, αποτέλεσμα που κράτησε  τουλάχιστον 5 χρόνια μετά. Επίσης βελτίωσαν καθημερινές δεξιότητες όπως τη διαχείρηση χρημάτων και τις δουλειές του σπιτιού.

 

 

 

 

Τι γίνεται όμως με αρρώστειες όπως η άνοια και το Alzheimer;Μπορεί να βοηθήσει η άσκηση του μυαλού σε αυτή την κατεύθυνση;

Μια μελέτη έδειξε ότι η διανοητική άσκηση μπορεί να καθυστερήσει τη μείωση της ικανότητας σκέψης. Σε ανθρώπους που ξεκίνησαν να έχουν συμπτώματα Alheimer's και εξασκούσαν το μυαλό τους παρατηρήθηκε καθυστέρηση της προόδου των συμπτωμάτων σε σχέση με εκείνους που δεν το έκαναν. Κάτι τέτοιο μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η συνεχή δραστηριότητα του μυαλού ενίσχυσε τον εγκέφαλο με αποτέλεσμα τα συμπτώματα να καθυστερήσουν και να είναι πιο ήπια.Υπάρχει άραγε χρυσή τομή;

Τα άτομα που διεγείρουν τακτικά το μυαλό τους, ακόμα κι αν νοσήσουν μπορεί να εμφανίσουν αργότερα τα συμπτώματα της ασθένειας και για μικρότερο χρονικό διάστημα.Ποιές είναι όμως οι κατάλληλες ασκήσεις για το μυαλό; Αυτό μπορεί να ποικίλλει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Ωστόσο η κεντρική ιδέα είναι να παραμένουμε υγιείς διανοητικά ασκώντας το μυαλό μας σε καθημερινή βάση.

Ακολουθούν μερικές ιδέες προς αυτή την κατεύθυνση:

  • Μπορείτε να ξεκινήσετε με κάτι απλό όπως τρώγοντας με το χέρι που χρησιμοποιείτε λιγότερο
  • Μάθετε κάτι καινούριο, όπως μια δεύτερη ξένη γλώσσα ή ένα μουσικό όργανο
  • Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια με τα παιδιά και τα εγγόνια σας
  • Βρεθείτε με φίλους για ένα παιχνίδι με κάρτες. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι κοινωνικές σχέσεις ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργία
  • Δοκιμάστε παιχνίδια που δεν έχετε ξαναπαίξει, για παράδειγμα παιχνίδια στρατηγικής
  • Χρησιμοποιήστε γρίφους με διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας τον ελεύθερο χρόνο σας 
  • Λύστε σταυρόλεξα, puzzles μόνοι ή με την οικογένειά σας
  • Γραφτείτε σε ομάδες και παρακολουθήστε μαθήματα εκπαίδευσης ενηλίκων σε τομείς που σας ενδιαφέρουν

 

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να κρατήσουμε το μυαλό μας σε εγρήγορση. Σταθείτε δίπλα στους ανθρώπους που αγαπάτε και βοηθήστε τους να υιοθετήσουν έναν η περισσότερους τρόπους αντιμετώπισης, προσαρμόζοντάς τους στην καθημερινότητά τους!

Αφήστε σχόλιο