Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας την πλοήγηση, συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Πως οι γυναίκες οδηγούν το μέλλον της Τεχνολογίας

από steam 01/11/2018 0 Σχόλια

Η CEO* της SmartGurlz εξηγεί πως η διαφορετικότητα των φύλων άλλαξε τον κόσμο στον οποίο ζούμε και  συνεχίζει να το κάνει.Παραδοσιακά οι άνδρες είχαν την κυριαρχία στο σχεδιασμό υλικού τεχνολογίας. Αυτό όμως έχει αρχίσει να αλλάζει και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η αλλαγή θα γίνεται όλο και μεγαλύτερη.Καθώς η τεχνολογία γίνεται όλο και περισσότερο μέρος της καθημερινότητάς μας, αυξημένη αξία δίνεται στον καθολικό σχεδιασμό, δημιουργώντας την αναγκαιότητα σχεδιασμού από γυναίκες με στόχευση τις γυναίκες.

 

Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι οι ζώνες ασφαλείας. Από τη στιγμή που οι γυναίκες ξεκίνησαν να οδηγούν αρνήθηκαν να μεταφέρουν τα παιδιά τους χωρίς περισσότερα μέτρα ασφαλείας, όπως η ζώνη.Η προοπτική και οι προτεραιότητες των γυναικών κατέστησαν τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα για όλους.

 

Ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα έρχεται από μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, την Apple.Όταν πρωτολανσάρησε το Health App, σκοπεύοντας να μετρήσει την καθημερινή λειτουργία του σώματος, δεν υπήρχε ένδειξη καταγραφής της έμμηνου ρύσης ή της παρακολούθησης του αναπαραγωγικού κύκλου της γυναίκας –κάτι που οι γυναίκες έκαναν από την αρχαιότητα σημειώνοντας τις ημερομηνίες σε κάποιο χαρτί ή ημερολόγιο.Από τη στιγμή που κάτι τέτοιο έγινε αντιληπτό, η εταιρεία έσπευσε να διορθώσει την παράλειψη, με την προσθήκη επιπλέον χαρακτηριστικών στο σχεδιασμό της εφαρμογής. Ωστόσο αυτό δεν αναιρούσε το γεγονός ότι στον αρχικό σχεδιασμό δεν είχε λάβει υπόψη τις γυναίκες.

 

Το παραπάνω σενάριο αποδεικνύει ότι δεν έχει σημασία πόσα χρήματα ή πόρους χρησιμοποιεί κανείς για να λύσει ένα πρόβλημα. Χωρίς μια ποικιλόμορφη ομάδα μπορούν να γίνουν λάθη και να χαθούν τεράστιες ευκαιρίες. Όσο η βιομηχανία STEM συνεχίζει να είναι ανδροκρατούμενη υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες για προϊόντα σχεδιασμένα για γυναίκες.

 

Το 2012, το Girl Scout Research Institute (GSRI) σε συνεργασία με την εταιρεία Lockheed Martin, διεξήγαγε μια έρευνα σχετικά με το ενδιαφέρον των κοριτσιών στο STEM.  Όπως προέκυψε, το 74% των κοριτσιών που βρίσκονταν στην εφηβεία ενδιαφέρονταν για τα θέματα  STEM .Η ποικιλία ευνοεί τη δημιουργικότητα και κυρίως την καινοτομία.

 

Η ζήτηση για αναξιοποίητα ταλέντα σε ένα εξαιρετικά κερδοφόρο τομέα, με χιλιάδες νέες γυναίκες που αναζητούν τρόπους να σπάσουν τον κύκλο της φτώχειας σε αναπτυσσόμενες χώρες, αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία.Είναι σημαντικό οι σχετικές εταιρείες και οργανισμοί να προχωρήσουν στη δημιουργία ευκαιριών για τις γυναίκες του μέλλοντος.  

 

 

Σίγουρα όσο νωρίτερα γίνει κάτι τέτοιο τόσο το καλύτερο. Το ποσοστό των κοριτσιών που ενδιαφέρεται για τα θέματα  STEM είναι τεράστιο, ωστόσο ένα μεγάλο εμπόδιο είναι η ανασφάλεια στα Μαθηματικά. Με τη σωστή υποστήριξη των κοριτσιών προς αυτή την κατεύθυνση, οι καθηγητές και οι γονείς μπορούν να τα βοηθήσουν να εξερευνήσουν μια τεράστια γκάμα δυνατοτήτων.Υπάρχουν ευκαιρίες για εξερεύνηση στα παραπάνω θέματα από πολύ μικρή ηλικία.

 

Τα παιχνίδια STEM στοχεύουν στην εισαγωγή των παιδιών στο χώρο αυτό από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής τους. Τα παιχνίδια κωδικοποίησης δεν αποτελούν κάτι νέο, ωστόσο είναι σχεδιασμένα από άνδρες και γι αυτό τείνουν  να αρέσουν περισσότερο στα αγόρια. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι Τεχνολογία και για τα δύο φύλα.

 

Σύμφωνα με έρευνες, τα κορίτσια που δείχνουν ενδιαφέρον για τα θέματα STEM είναι πρόθυμα να γνωρίσουν νέες εμπειρίες, έχουν μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους , δουλεύουν ομαδικά και αρέσκονται στην επίλυση προβλημάτων.Πάρτε για παράδειγμα τη Νοσηλευτική. Στον τομέα αυτόν όπου  το εργατικό δυναμικό είναι κατά πλειοψηφία γυναίκες, άπειρες ευκαιρίες παρουσιάζονται όταν όλο και περισσότερες εργαζόμενες στο συγκεκριμένο τομέα έχουν τεχνολογικό ιστορικό. Η γνώση αυτή έχει σαν αποτέλεσμα να οδηγήσει σε τεχνολογικά επιτεύγματα και τη βελτιστοποίηση των μηχανημάτων και διαδικασιών των εργαζομένων.

 

Η ενθάρρυνση των κοριτσιών στα θέματα STEM είναι οφέλιμη για όλους, όχι θα μόνο τις γυναίκες.  Η πρόκληση απευθύνεται κυρίως στις εταιρείες να δράσουν τώρα καθώς θα οφεληθούν αργότερα. Αν αγνοήσουν αυτή την ευκαιρία διατρέχουν τον κίνδυνο να  μείνουν στάσιμες, καθώς θα γνωρίσουν άνθηση περισσότερες και ποικίλες γυναικείες εργατικές δυνάμεις.  

 

*Η Sharmi Albrechtsen είναι CEO της εταιρείας SmartGultz. Βραβεύτηκε το 2017 από το Adweek  για την προώθηση της διαφορετικότητας των φύλων στη Διαφήμιση και την Τεχνολογία, ενώ συμμετείχε στη σειρά του ABC “Shark Tank.”

 

Αφήστε σχόλιο