Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας την πλοήγηση, συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

H Iστορία του Παιχνιδιού

από steam 24/12/2018 0 Σχόλια

Το παιχνίδι είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος προετοιμασίας των παιδιών για τη ζωή στην κοινωνία. Για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται διαφορετικά υλικά όπως ξύλο, πηλός, χαρτί και πλαστικό. Οι νεώτερες μορφές παιχνιδιού περιλαμβάνουν διαδραστική ψηφιακή ψυχαγωγία. Κάποια παιχνίδια προορίζονται κυρίως ως αντικείμενα συλλογής και προορίζονται μόνο για επίδειξη.

 

Η καταγωγή των παιχνιδιών είναι προϊστορική. Κούκλες που αντιπροσωπεύουν μωρά, στρατιώτες καθώς και εργαλεία που χρησιμοποιούνταν από ενήλικες βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές. Η προέλευση της λέξης είναι άγνωστη ωστόσο φαίνεται να χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τον 14ο αιώνα.Η αρχαιότερη κούκλα χρονολογείται πριν από 4.000 χρόνια.

 

Το παιχνίδι θεωρείται σημαντικό στην ανάπτυξη ενός παιδιού καθώς το βοηθά να γνωρίσει τον κόσμο γύρω του. Τα μικρότερα παιδιά χρησιμοποιούν τα παιχνίδια για να ανακαλύψουν την ταυτότητά τους, να εξερευνήσουν σχέσεις και να εξασκήσουν ικανότητες που θα τους χρησιμεύσουν αργότερα στην ενήλικη ζωή τους. Οι ενήλικες από την άλλη χρησιμοποιούν τα παιχνίδια για να σχηματίσουν και να διατηρήσουν κοινωνικούς δεσμούς, ως μέρος θεραπείας ή προκειμένου να ανατρέξουν και να ενισχύσουν τις παιδικές τους αναμνήσεις.

 

Ιστορία

 

Τα περισσότερα παιδιά από αρχαιοτάτων χρόνων έπαιζαν με ότι μπορούσαν να βρουν, ακόμα και ξύλα ή πέτρες. Παιχνίδια που ανακαλύφθηκαν στην Κοιλάδα του Ινδού (3010-1500 πΧ) περιλαμβάνουν μικρά καροτσάκια, σφυρίχτρες σε σχήμα πουλιού και πιθηκάκια που μπορούσαν να γλυστρίσουν πάνω σε ένα σχοινί.Μερικά από τα αρχαιότερα παιχνίδια κατασκευάστηκαν από υλικά που βρίσκονταν στη φύση, όπως πέτρες, ξύλα και πηλό.

 

Χιλιάδες χρόνια πριν, στην Αρχαία Αίγυπτο τα παιδιά έπαιζαν με κούκλες που είχαν περούκες και κινούμενα μέλη από πέτρες, κεραμικό και ξύλο. Στην Αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη οι κούκλες κατασκευάζονταν από κερί ή τερακότα, ενώ άλλα παιχνίδια ήταν τα ξύλα, τα άροτρα και τα βέλη και τα γιογιό. Όταν τα παιδιά, ειδικά τα κορίτσια μεγάλωναν, ήταν συνηθισμένο να θυσιάζουν τα παιχνίδια τους στους Θεούς. Την παραμονή του γάμου τους, τα κορίτσια γύρω στα 14, πρόσφεραν τις κούκλες τους σε ένα ναό ως μέρος ενός τελετουργικού περάσματος στην ενήλικη ζωή.

 

Το αρχαιότερο γνωστό μηχανικό puzzle επίσης προέρχεται από την Αρχαία Ελλάδα και εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον 3ο αιώνα π.Χ.Το παιχνίδι περιλάμβανε ένα τετράγωνο χωρισμένο σε 14 κομμάτια και σκοπός του ήταν να δημιουργήσει ο παίκτης διαφορετικά σχήματα με τα κομμάτια αυτά. Στο Ιράν αντίστοιχα puzzle ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 17ο αιώνα.

 

Η εποχή του διαφωτισμού

 

Τα παιχνίδια έγιναν ευρέως γνωστά με τη διαφορετική στάση απέναντι στα παιδιά που δημιουργήθηκε την εποχή του διαφωτισμού. Τα παιδιά αντιμετωπίζονταν ως άτομα που είχαν δικαίωμα να ευδοκιμήσουν και να χαρούν την παιδική τους ηλικία. Η ποικιλία και το πλήθος των παιχνιδιών που κατασκευάστηκαν τον 18ο αιώνα αυξήθηκε δραματικά. Το 1767 ο John Spilsbury επινόησε το πρώτο jigsaw puzzle, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν γεωγραφία. Κατασκεύασε puzzle με 6 διαφορετικά θέματα: την Ασία, την Αφρική, την Αμερική, την Μεγάλη Βρετανία, τη Σκωτία, την Ιρλανδία και την Ουαλία. Την ίδια περίοδο επίσης στην Αγγλία κατασκευάστηκε και το κουνιστό αλογάκι, με σκοπό να αναπτύξει την ισορροπία των παιδιών στην ιππασία αληθινών αλόγων.

 

Οι σαπουνόφουσκες έγιναν ένα δημοφιλές χόμπι όπως εμφανίζονται στον ομώνυμο πίνακα του 1739 από τον Jean Baptiste Simeon Chardin. Άλλα παιχνίδια της εποχής ήταν οι κρίκοι, τα βαγόνια τρένου, οι χαρταετοί, οι περιστρεφόμενοι τροχοί και οι μαριονέτες.Τα πρώτα επιτραπέζια παιχνίδια κατασκευάστηκαν από τον John Jefferys το 1750 και περιλάμβαναν το Ταξίδι στην Ευρώπη. Το παιχνίδι αυτό ήταν παρόμοιο με πολλά μοντέρνα επιτραπέζια, καθώς οι παίχτες κινούνταν σε ένα μονοπάτι με το ζάρι και κατέληγαν σε διαφορετικές θέσεις που τους ευνοοούσαν ή τους εμπόδιζαν.

 

Τον 19ο αιώνα η έμφαση δόθηκε στα παιχνίδια που είχαν κάποια εκπαιδευτική αξία, όπως puzzle, βιβλία, κάρτες και επιτραπέζια. Δημοφιλή υπήρξαν και τα παιχνίδια με θρησκευτικό περιεχόμενο όπως μια μακέτα της κιβωτού του Νώε,  με μινιατούρες ζώων και σκηνές από εικόνες της Βίβλου. Με την ολοένα αυξανόμενη άνοδο της μεσαίας τάξης, τα παιδιά είχαν περισσότερο ελεύθερο χρόνο, κάτι που οδήγησε στην εφαρμογή βιομηχανικών μεθόδων στην κατασκευή παιχνιδιών.

 

Πιο πολύπλοκα μηχανικά παιχνίδια εφευρέθηκαν. Οι Carpender και Westley εκίνησαν μαζική παραγωγή του καλειδοσκόπιου, που εφευρέθηκε από τον Sir David Brewster στα 1817 και μέσα σε τρεις μήνες πούλησε πάνω από 200.000 τεμάχια σε Λονδίνο και Παρίσι. Η εταιρεία προχώρησε και στη μαζική παραγωγή φαναριών για χρήση σε φαντασμαγορικά σόου και επιδείξεις, με μια πρωτοποριακή τεχνική εκτύπωσης σε χάλκινη πλάκα. Δημοφιλή θέματα διακόσμησης των φαναριών ήταν οι βασιλικές οικογένειες, η χλωρίδα και η πανίδα. Ξύλινες και πορσελάνινες κούκλες αλλά και κουκλόσπιτα ήταν ιδιαίτερα αγαπητά στα κορίτσια της μεσαίας τάξης ενώ τα αγόρια έπαιζαν με βόλους και τρένα.

 

 

Μαζική παραγωγή

 

Η χρυσή εποχή της ανάπτυξης των παιχνιδιών ήταν η αρχή του 20ου αιώνα. Η αύξηση των μισθών στο Δυτικό κόσμο έδωσε τη δυνατότητα και στις οικογένειες της εργατικής τάξης να αγοράσουν παιχνίδια για τα παιδιά τους. Βιομηχανικές μέθοδοι και τεχνικές ακρίβειας στη μαζική παραγωγή είχαν ως αποτέλεσμα τη μαζική παραγωγή για την κάλυψη της ολοένα αυξανόμενης ζήτησης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασία της δημιουργίας μιας ευτυχισμένης παιδικής ηλικίας με προοπτική τη μελλοντική σωστή ανάπτυξη των παιδιών.Το 1897 ο ζωγράφος William Harbutt εφεύρε την πλαστελίνη και το 1900 ξεκίνησε η εμπορική διάθεσή της ως παιδικό παιχνίδι. Ο Frank Hornby υπήρξε οραματιστής στην εξέλιξη του παιχνιδιού και υπεύθυνος για την εφεύρεση και παραγωγή παιχνιδιών που βασίζονται σε αρχές της μηχανικής ,όπως το Meccano.

 

To παιχνίδι αυτό ήταν μια κατασκευή που περιλάμβανε ανακυκλώσιμες μεταλλικές λωρίδες, τροχούς, άξονες, με παξιμάδια και μπουλόνια για τη σύνδεση των κομματιών και τη δημιουργία μηχανικών συσκευών. Η εταιρεία Dinky Toys πρώτη κατασκεύασε αυτοκίνητα, πλοία και τρένα που έγιναν δημοφιλή στα 1920. Η βρετανική εταιρεία πρωτοπόρησε καθώς κατασκεύασε πρώτη μολυβένια στρατιωτάκια στα 1893. Τα προϊόντα αυτά αποτέλεσαν το πρότυπο της βιομηχανίας παιχνιδιών για πολλά χρόνια.Την ίδια χρονιά τα puzzles έγιναν επίσης ιδιαίτερα δημοφιλή. Το Tangram puzzle ήρθε στην Ευρώπη από την Κίνα και γνώρισε μεγάλη απήχηση τον 19Ο αιώνα.

 

Κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου νέοι τύποι παιχνιδιών δημιουργήθηκαν μέσα από τυχαίες εφευρέσεις. Μετά το τέλος του πολέμου, καθώς η κοινωνία έγινε πιο εύπορη, με τη διάθεση νέων υλικών όπως το πλαστικό τα παιχνίδια έγιναν πιο προσιτά στα νοικοκυριά του δυτικού κόσμου.Ανάμεσα στα πιο γνωστά προϊόντα της δεκαετίας του 1950 ήταν τα τουβλάκια της Δανέζικης εταιρείας Lego, ο κύβος του Rubic, η Barbie και ο Action Man.

 

Σήμερα υπάρχουν ηλεκτρονικές κούκλες που μπορούν να αναγνωρίσουν αντικείμενα αλλά και τη φωνή του ιδιοκτήτη τους και να απαντήσουν με διαφορετικές φράσεις. Τα υλικά κατασκευής έχουν αλλάξει, ωστόσο το γεγονός ότι τα παιδιά εξακολουθούν να παίζουν παραμένει το ίδιο.

Ετικέτες: παιχνίδι ιστορία

Αφήστε σχόλιο