Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας την πλοήγηση, συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Δραστηριότητες που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer

από steam 30/05/2020 0 Σχόλια

Έρευνες επιβεβαιώνουν πως οι δραστηριότητες και συνήθειες που διεγείρουν το μυαλό μπορούν να βοηθήσουν στην απομάκρυνση του κινδύνου εμφάνισης της νόσου του Alzheimer. Μια νέα έρευνα εξετάζει πιθανές στρατηγικές απότρεψης της νόσου. Ερευνητές εκτίμησαν μελέτες σχετικές με τις δραστηριότητες που διεγείρουν το μυαλό και κατέληξαν πως το διάβασμα, το γράψιμο και η ενασχόληση με παιχνίδια μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του μυαλού, μειώνοντας τα αποθέματα του βήτα αμυλοειδούς- μια καταστροφική πρωτείνη που αποτελεί το έμβλημα της αρχικής διάγνωσης της νόσου.Ειδικοί μάλιστα ισχυρίζονται πως οι παραπάνω δραστηριότητες ακονίζουν τις αισθήσεις, βοηθώντας μας να παραμένουμε συγκεντρωμένοι, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να παραμένει το μυαλό μας σε εγρήγορση ως προς το περιβάλλον.

Ορισμένες από τις δραστηριότητες αυτές είναι :

 

Παιχνίδια στρατηγικής που απαιτούν σκέψη. Τα σταυρόλεξα και τα παιχνίδια στρατηγικής όχι μόνο βελτιώνουν τη γνωστική ικανότητα αλλά μπορούν να αποτρέψουν την εμφάνιση του Alzheimer και άλλες μορφές άνοιας σύμφωνα με τα αρχεία της Νευρολογίας. Τα παιχνίδια με κάρτες μπορούν επίσης να ακονίσουν το μυαλό καθώς περιλαμβάνουν αλληλεπίδραση οξύνοντας τη γνωστική συνειδητοποίηση του ατόμου.

 

Η ανάγνωση. Σύμφωνα με ερευνητές το διάβασμα είναι περισσότερο απαιτητικό νευροβιολογικά από την επεξεργασία εικόνων ή την ομιλία.Το διάβασμα αποτελεί συσχετιστική μάθηση που είναι πολύ πιο απαιτητική από την παρακολούθηση μιας ταινίας.

 

Τέχνες και χειροτεχνία.Με τη ζωγραφική, το σκιτσάρισμα ή το εργόχειρο οι αισθήσεις αλλά και το μυαλό διατηρούνται ακμαία.

Μάθετε κάτι νέο, κάντε μαθήματα. Ένα μυαλό που θέλει συνεχώς να μαθαίνει παραμένει ζωντανό. Μάθετε μια ξένη γλώσσα, μια καινούρια τέχνη ή κάντε μαθήματα μαγειρικής. Οτιδήποτε σας κεντρίζει το ενδιαφέρον μπορεί να αποδειχτεί πολύτιμο για τη μελλοντική υγεία του μυαλού σας.

 

 

 

 

 

Το γράψιμο. Κρατήστε ημερολόγιο ή γράψτε κάτι δικό σας. Ο συνδυασμός χαρτιού και μολιβιού συνδυάζει την άσκηση των χεριών, του ματιού και της σκέψης. Και φυσικά υπάρχει πάντα η εναλλακτική του υπολογιστή.

 

Η Μουσική. Η μουσική απασχολεί το μυαλό και τις αισθήσεις, μπορεί να λειτουργήσει χαλαρωτικά αλλά και διεγερτικά.Παίξτε το αγαπημένο σας μουσικό όργανο ή εξασκηθείτε στο πιάνο.

 

Η σωματική άσκηση.  «νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ». Σύμφωνα με έρευνες η σωματική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του Alzheimer έως και 65%. Η γυμναστική μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, βοηθάει στην αναπνοή, και ενισχύει την επιβίωση των κυττάρων που αποτελούν το σώμα και το μυαλό. Επίσης αυξάνει την απελευθέρωση μιας πρωτείνης που ευνοεί τα εγκεφαλικά κύτταρα ενώ βελτιώνει την καρδιοαγγειακή και μεταβολική υγεία που αποτελούν παράγοντες κινδύνου για τη νόσο.

 

Γνωρίστε νέες τεχνολογίες. Με το ρυθμό που αλλάζει η τεχνολογία στις μέρες μας υπάρχει πάντα κάτι νέο να μάθετε. Ακόμα και ένα παιχνίδι στον υπολογιστή μπορεί να βοηθήσει. Υπάρχει μια τεράστια επιλογή από παιχνίδια μνήμης, scrabble, αλλά και βιβλία, ειδήσεις ή ότι άλλο μπορεί  να σας ενδιαφέρει.

Και μην ξεχνάτε: Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσετε!

 

Εαν παραμένουμε ανοιχτοί στη γνώση και συνεχίζουμε να μαθαίνουμε καινούρια πράγματα το μυαλό διατηρείται σε εγρήγορση και δε χαλαρώνει. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και μια παλιά παροιμία: «if you don’t use it, you lose it» Αν δεν το χρησιμοποιείς το χάνεις.

Αφήστε σχόλιο